مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 12:052023-09-26بين الملل

مخالفت آمریکا با سفر امیر عبدالهیان به واشنگتن


ما موظفیم به مقامات ایرانی و سایر دولت های خارجی اجازه دهیم برای حضور در سازمان ملل به نیویورک سفر کنند، اما تعهدی نداریم که به آن ها اجازه دهیم به واشنگتن دی سی سفر کنند.

- مقامات آمریکا اعلام کردند به وزیر امور خارجه ایران مجوز سفر به واشنگتن برای بازدید از دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن را نداده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز دوشنبه خود با اعلام این موضوع گفت، واشنگتن به درخواست هیات ایرانی برای بازدید از دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن، جواب رد داده است.

او افزود: ما موظفیم به مقامات ایرانی و سایر دولت های خارجی اجازه دهیم برای حضور در سازمان ملل به نیویورک سفر کنند، اما تعهدی نداریم که به آن ها اجازه دهیم به واشنگتن دی سی سفر کنند.

این مقام آمریکایی مدعی شد: با توجه به بازداشت غیرقانونی شهروندان آمریکایی توسط ایران، با توجه به حمایت دولتی ایران از تروریسم، ما معتقد نبودیم که در این مورد، اجابت این درخواست مناسب یا ضروری باشد.

ایالات متحده بر اساس توافقی به عنوان میزبان سازمان ملل اجازه حضور نمایندگان همه کشورهای عضو را در نیویورک می دهد، اما رفت و آمد مقامات برخی از کشورهای متخاصم را حتی در شهر  نیویورک محدود به چند محله خاص می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت آمریکا با سفر امیر عبدالهیان به واشنگتن

مخالفت آمریکا با سفر امیر عبدالهیان به واشنگتن