مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 09:252023-10-15سياسي

اقدامات حقوقی برای شناسایی عاملین شهادت 28 رزمنده نوجوان یزدی در کردستان


دادستان یزد در مراسم بزرگداشت شهدای نوجوان 22 مهر کردستان گفت: جهت جمع آوری مستندات نحوه شهادت 28 رزمنده یزدی در کردستان و شناسایی عاملینی که در آن دخیل بودند، - ایسنا/یزد دادستان یزد در مراسم بزرگداشت شهدای نوجوان 22 مهر کردستان گفت: جهت جمع آوری مستندات نحوه شهادت 28 رزمنده یزدی در کردستان و شناسایی عاملینی که در آن دخیل بودند، اقدامات حقوقی آغاز می شود.

محمدرضا حدادزاده شب گذشته در مراسم شب خاطره غربِ خون که به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت 28 شهید نوجوان و جوان یزدی در منطقه کردستان برگزار شد، گفت: بدوا درخواست اولیای دم شهیدان، استماع و مستندات هم رزم ها جمع آوری می شود.

وی افزود: با توجه به مستندات به دست آمده، چنانچه یکی از عاملین این جنایت در خارج از کشور حضور داشته و شناسایی شده باشد، دادگستری استان پرونده حقوقی جدیدی را تشکیل و از طریق ساز وکارهای داخلی و بین المللی پیگیری خواهد کرد.

حدادزاده تصریح کرد: جهت تکمیل اطلاعات پرونده و با توجه به صلاحیت مراجع قضایی کردستان موضوع از طریق دادستانی کردستان و در بعد بین المللی آن از طریق ستاد حقوق بشر قوه قضاییه پیگیری می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، این 28 نوجوان رزمنده، توسط ضدانقلاب کومله در سال 62 سر بریده و اجساد آنها مثله شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات حقوقی برای شناسایی عاملین شهادت 28 رزمنده نوجوان یزدی در کردستان

اقدامات حقوقی برای شناسایی عاملین شهادت 28 رزمنده نوجوان یزدی در کردستان