مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 11:402023-10-09سياسي

سازوکار مجلس برای بهره برداری از میادین مشترک


نماینده مجلس شورای اسلامی وزارت نفت را مجاز به عقد قرارداد مشارکت در تولید میادین مشترک با همسایگان کردند.

همچنین وزارت نفت مجاز شد تا نسبت به مشارکت در احداث پالایشگاه یا پتروپالایشگاه جدید خارجی یا تملک سهام آنها و نیز افزایش ظرفیت داخلی پتروپالایش نفت کشور اقدام کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز(یک شنبه،16مهر) مجلس شورای اسلامی، بند (الف) ماده 44 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نماینده مجلس شورای اسلامی  وزارت نفت را مجاز به عقد قرارداد مشارکت در تولید میادین مشترک با همسایگان کردند.

همچنین وزارت نفت مجاز شد تا نسبت به مشارکت در احداث پالایشگاه یا پتروپالایشگاه جدید خارجی یا تملک سهام آنها و نیز افزایش ظرفیت داخلی پتروپالایش نفت کشور اقدام کند.

ماده 44 لایحه مذکور؛ با هدف تولید حداکثری و در راستای توسعه دیپلماسی انرژی و حضور در بازارهای بین المللی، اقدامات زیر انجام می گیرد: براساس بند (الف) - وزارت نفت مجاز است از طریق شرکت ملی نفت ایران بدون واگذاری مالکیت در میادین مشترک، نسبت به عقد قراردادهای بهره برداری مشترک با همسایگان و همچنین عقد قراردادهای مشارکت در تولید میادین مشترک با رعایت قانون اقدام نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازوکار مجلس برای بهره برداری از میادین مشترک

سازوکار مجلس برای بهره برداری از میادین مشترک