مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 09:252023-10-07اجتماعي

ضرورت مکان مناسب برای احداث مراکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان


معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه باید شهر دوستدار سالمند داشته باشیم، گفت: باتوجه به اینکه پنج موافقت اصولی برای راه اندازی مراکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان صادر شده ولی امکان پیدا کردن مکان مناسب وجود ندارد.

- علی خامه ور معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، وضعیت سالمندی در کشور را یک فرصت و هم یک چالش عنوان و اظهار کرد: مازندران دومین استان سالمند کشور محسوب می شود.

وی گفت: 13.

26 جمعیت استان معادل450هزار نفر سالمند هستند که از این تعداد 53 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی مازندران هستند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران بیان کرد: خدمات بهزیستی به سالمندان شامل پرداخت مستمری، حق پرستاری در منزل، ارائه لوازم کمک توانبخشی  وارائه خدمات در مراکز شبانه روزی است.

خامه ور بیان کرد: در کنار تحت پوشش قرار گرفتن 260 نفر در مرکز شبانه روزی، دو  مرکز به صورت خانه حمایتی سالمندان با ظرفیت20 نفر و 15 مرکز روزانه توانبخشی با پوشش 760 نفر درحال ارائه خدمات تخصصی مراقبتی و توانبخشی به سالمندان است.

وی ادامه داد: همچنین 8 مرکز در سطح استان با ظرفیت 350  نفر خدمات توانبخشی در منزل و سه مرکز مراقبتی نیز، ارائه خدمات مراقبتی در منزل در سطح استان را عهده دار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت مکان مناسب برای احداث مراکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان

ضرورت مکان مناسب برای احداث مراکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان