مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 10:202023-09-23بين الملل

العربی الجدید: وضعیت منطقه نیازمند روابط مثبت تهران و قاهره است


یک کارشناس و استاد دانشگاه مصری با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی ایران و مصر تاکید کرد که وضعیت کنونی منطقه نیازمند روابط طبیعی و مثبت تهران و قاهره است.

- یک کارشناس و استاد دانشگاه مصری با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی ایران و مصر تاکید کرد که وضعیت کنونی منطقه نیازمند روابط طبیعی و مثبت تهران و قاهره است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فکری سلیم استاد مصری و کارشناس امور ایران در گفت وگو با العربی الجدید گفت بخش مهم بیانیه دیدار وزرای خارجه ایران و مصر این است که می گوید این دیدار به روابط دوجانبه و ارزیابی مولفه های روابط حقیقی در راستای گفت وگوهای جدی و مهم برای عادی سازی روابط تهران و قاهره پرداخته است.

سلیم گفت که وضعیت کلی منطقه نیازمند این است که این دو کشور همسایه با هم روابط دو جانبه داشته باشند؛ دو کشوری که از قدیم با یکدیگر روابط فرهنگی و تاریخی داشته اند و سزاوار این هستند که باهم روابط طبیعی داشته باشند.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با سامح الشکری وزیر امور خارجه مصر ملاقات و گفت وگو کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه ایران، در این دیدار به تفصیل درباره مسائل مورد علاقه دوجانبه ایران و مصر گفت وگوی مثبت و ثمربخشی انجام شد و دو طرف تاکید کردند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

العربی الجدید: وضعیت منطقه نیازمند روابط مثبت تهران و قاهره است

العربی الجدید: وضعیت منطقه نیازمند روابط مثبت تهران و قاهره است