مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 17:202023-09-24اجتماعي

یزد بیش از 83 غار دارد/گردشگری غیر مسئولانه تهدیدی برای غارهاست


کارشناس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست یزد به بهانه روز جهانی غار پاک، گفت: در راستای بهره برداری نظام مند از غارها، شناسایی و درجه بندی آن ها امری واجب است که نیازمند تخصیص اعتبار لازم می باشد.

- ایسنا/یزد کارشناس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست یزد به بهانه روز جهانی غار پاک، گفت: در راستای بهره برداری نظام مند از غارها، شناسایی و درجه بندی آن ها امری واجب است که نیازمند تخصیص اعتبار لازم می باشد.

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با ایسنا ضمن پاسداشت دوم مهرماه روز جهانی غار پاک، گفت: شعار امسال این روز حفاظت از غارها، حمایت از تنوع زیستی تعیین شده است.

وی افزود: روز جهانی غار پاک یادآور اهمیت فرهنگ سازی و ارتقا آگاهی مردم در مورد حفاظت از غارها و تنوع زیستی آنهاست که در استان یزد نیز با برگزاری کارگاه های آموزشی و بازدید میدانی اعضای کمیته فنی استانی کارگروه غار، این امر تحقق پیدا می کند.

زارع خورمیزی با بیان این که هر حفره ای در دل زمین که بیرون زدگی داشته باشد، غار نامیده می شود، گفت: در استان یزد حدود 83 غار شناسایی و ثبت شده اما مطمئناً تعداد غارهای موجود در یزد فراتر از این تعداد است.

وی افزود: در راستای بهره برداری نظام مند از غارها، شناسایی و درجه بندی آنها امری واجب است که نیازمند تخصیص اعتبار لازم می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزد بیش از 83 غار دارد/گردشگری غیر مسئولانه تهدیدی برای غارهاست

یزد بیش از 83 غار دارد/گردشگری غیر مسئولانه تهدیدی برای غارهاست