مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مهر 1402 ساعت 11:152023-10-20اقتصادي

دود تحریم در چشم کودکان ایرانی


این تحریم هم مزید بر علت شد و بعد از اینکه 10 میلیون یورو از سوی بانک مرکزی برای تامین ماده اولیه شیرخشک تامین شد، پول در بانک اروپایی به دلیل تحریم ها، - بلوکه شد و بعد از یک ماه پیگیری، نهایتا پول واریزی برگشت داده شد.

نهایتا مجموعه این عوامل باعث شد که از حدود تیرماه امسال بروز کمبود شیرخشک برای کودکان ایرانی در کشور اتفاق افتد.

اخیرا کمبود مقطعی شیرخشک در برخی شهر های کشور انتقاداتی را در پی داشت؛ که البته به دنبال اقدامات انجام شده، مسئولان سازمان غذا و دارو اعلام کردند در حال حاضر مشکل رفع شده و با توجه به تامین این فرآورده از دو مسیر تولید داخل و واردات، بزودی نیاز بازار برطرف می شود.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از سال گذشته و به دنبال اقدامات صورت گرفته در جهت اصلاح سیاست های ارزی، فرایند تامین دارو در کشور با ارز 28500 تومانی شکل گرفت؛ در این میان، اما تجهیزات پزشکی و همچنین شیرخشک به دلایلی همچنان ارز 4200 تومانی دریافت می کنند تا زمینه برای تغییر سیاست های ارزی در این محصولات نیز فراهم شود.

  در همین راستا، اواخر سال گذشته به دنبال آزاد شدن نرخ ارز و اختلاف نرخ ایجاد شده، ثبت سفارش های حوزه کالا های سلامت دچار اختلال شد؛ به نحوی که در ثبت سفارش های جدید، گروه های کالایی تغییر کرد و در گروه ارز 40 هزار تومانی قرار گرفتند و در ادا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دود تحریم در چشم کودکان ایرانی

دود تحریم در چشم کودکان ایرانی