مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 18:252023-09-28ورزشي

نقش مجاهدانه زن در انقلاب و آمارهایی که هرگز قابل مقایسه با گذشته نیست


مشارکت فعال، فداکاری و جلوه های بانوان در همه دوران ها بی نظیر بود، آن ها در دفاع از انقلاب به تکلیف خود عمل کردند و با حضور در همه صحنه ها مدافع ارزش ها هستند و امروز در جنگ شناختی و ترکیبی دشمن با پوشش خود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، زن قبل از انقلاب شخصیت حقیقی داشت ولی شخصیت حقوقی نداشت، و قبل از انقلاب زن هیچ گونه هویتی نداشت البته با همین شعار آزادی بر هویت و باور و شأنیت و جنسیت زن لگد می زدند و انقلاب اسلامی به زن هویت بخشید.

نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی از مردان کمتر نبود و در حقیقت این بانوان بودند که با تشویق فرزندان و همسران خود صحنه جهاد را معنا بخشیدند و با تقدیم فرزندان خود در مسیر اهداف متعالی انقلاب اسلامی نقش مادر ی و همسری خود را به کمال رساندند.

انقلاب اسلامی به زنان خدمات بسیاری داده از جمله اینکه قبل از انقلاب تنها 4.

1 درصد زنان اساتید دانشگاه بودند اما امروز 20 درصد زنان اساتید دانشگاه هستند.

هم چنین در انقلاب اسلامی در حوزه ورزش به زنان توجه بسیار شد و از 7 رشته در سال 57 به 38 رشته ورزشی توسعه یافت و بانوان ورزشکار قهرمانی زیادی داریم.

مشارکت زنان در مشارکت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی بر کسی پوشیده نیست و انقلاب اسلامی در جهت خدمات ارائه پزشکی بیش از پنج هزار پزشک فوق تخصص تربیت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مجاهدانه زن در انقلاب و آمارهایی که هرگز قابل مقایسه با گذشته نیست

نقش مجاهدانه زن در انقلاب و آمارهایی که هرگز قابل مقایسه با گذشته نیست