مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 10:252023-10-22اقتصادي

نرخ جمعیت سالمندان کشور 2 برابر شد


رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در طول 40 سال گذشته جمعیت سالمندان ایرانی به 2 برابر رسیده است، گفت: در حال حاضر نرخ جمعیت سالمندان کشور از 5درصد به 10 درصد افزایش داشته است که باید برنامه ریزی های دقیق تری داشته باشیم.

- محمدعلی قادری، رییس سازمان بهزیستی کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس با اشاره به افزایش 2 برابری جمعیت سالمندی کشور، اظهار کرد: این جمعیت در طول 40 سال گذشته در کشور 2 برابر شده است، به طوری که جمعیت سالمندان از 5درصد به نرخ 10 درصد است.

این موضوع از سوی نخبگان و خبرگان در شورای ملی سالمندان بررسی شد و مصوباتی در ستاد داشتیم که همکاری دستگاه ها در قالب جلسات و کارگروه های کارشناسی را می طلبد.

وی افزود: ما نرخ قابل توجهی از سالمندان را در جامعه داریم که می طلبد تا زیر ساخت های موثر ویژه سالمندان احداث و به معیشت آن ها توجه شود که در شورای ملی سالمندان و با حضور وزیر این موضوعات پیگیری می شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه پایگاه رفاه ایرانیان باید جمعیت سالمندی را احصا کند، گفت: آخرین سرشماری ها در سال 1395 صورت گرفته است، سرشماری های جدید از سالمندان باید به صورت هدفمند و از آیتم هایی تخصصی استفاده شود تا بتوان با استفاده از این آمارها، برنامه ریزی های دقیق تری دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ جمعیت سالمندان کشور 2 برابر شد

نرخ جمعیت سالمندان کشور 2 برابر شد