مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 09:002023-10-04اقتصادي

آب مجازی چیست؟/ حقایقی تکان دهنده درباره میزان حقیقی مصرف آب


عضو هیئت مشورتی استاندار گلستان با اشاره به هدررفت و اسراف بیش از حد آب در فرهنگ مصرف جامعه، مفهوم آب مجازی به عنوان یک کلیدواژه مهم در فهم میزان حقیقی مصرف آب را تشریح کرد.

- ایسنا/گلستان عضو هیئت مشورتی استاندار گلستان با اشاره به هدررفت و اسراف بیش از حد آب در فرهنگ مصرف جامعه، مفهوم آب مجازی به عنوان یک کلیدواژه مهم در فهم میزان حقیقی مصرف آب را تشریح کرد.

سیدمحسن حسینی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه آب جزء منابع مصرفی همه روزه انسان است، اظهار کرد: بخشی از آب که روزانه به حدود 150 تا 200 لیتر بالغ می شود، به طور مستقیم شامل آشامیدن، استحمام، بهداشت و از این قبیل مورد مصرف قرار می گیرد و بالغ بر 3 هزار 300 تا 3 هزار و 500 لیتر در شبانه روز نیز به طور غیرمستقیم و از طریق انواع غذا و سایر مصارف معمول انسان به مصرف می رسد.

وی با توضیح اینکه برای تولید غذا و سایر فرآورده های موردنیاز انسان، حجم قابل توجهی آب مصرف می شود که تحت عنوان آب مجازی در زندگی انسان حضوری مؤثر ولی در سایه داشته و معمولاً به آن توجهی نمی شود، گفت: آب مجازی میزان آبی است که یک کالا و یا یک فرآورده کشاورزی یا صنعتی در فرآیند تولید مصرف می کند تا به مرحله تکامل برسد یا به عبارت بهتر، میزان آبی است که برای تولید یک کالا مورد نیاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب مجازی چیست؟/ حقایقی تکان دهنده درباره میزان حقیقی مصرف آب

آب مجازی چیست؟/ حقایقی تکان دهنده درباره میزان حقیقی مصرف آب