مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 11:302023-09-29بين الملل

اذعان بی سر و صدای آمریکا به موفقیت ایران در پرتاب ماهواره «نور 3»


خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با اشاره به تصویر ماهواره ای «نیروی فضایی ایالات آمریکا» نوشت که این کشور بی سر و صدا به موفقیت ایران در قرار دادن «نور 3» در مدار زمین اذعان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه space-track.

org با استناد به اطلاعات ارائه شده هجدهمین اسکادران دفاعی فضایی نیروی فضایی آمریکا، موفقیت ایران در قرار گرفتن ماهواره تصویربرداری نور 3 در مدار زمین را تایید کرد.

با گذشت دو روز از قرار گرفتن ماهواره تصویربرداری نور 3 با ماهواره بر ایرانی قاصد در مدار 450 کیلومتری زمین، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که واشنگتن بی سر و صدا اذعان می کند که ماهواره ایران با موفقیت به مدار زمین رسیده است .

چهارشنبه (پنجم مهر ماه) بود که با تلاش متخصصان نیروی هوافضای سپاه، ماهواره تصویربرداری نور 3 با ماهواره بر ایرانی قاصد با موفقیت در مدار 450 کیلومتری زمین قرار گرفت.

برای اولین بار ماهواره بر سه مرحله ای قاصد نیروی هوافضای سپاه، اوایل اردیبهشت 1399 با محموله ماهواره نور1 به مدار 430 کیلومتری زمین پرتاب شد.

این ماهواره در ثانیه 480 پس از پرتاب و در ارتفاع 430 کیلومتری با سرعت 7650 متر بر ثانیه توسط مرحله سوم ماهواره بر قاصد-1 با موفقیت در مدار تزریق شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اذعان بی سر و صدای آمریکا به موفقیت ایران در پرتاب ماهواره «نور 3»

اذعان بی سر و صدای آمریکا به موفقیت ایران در پرتاب ماهواره «نور 3»