مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 18:102023-10-07اقتصادي

یک دستاورد جالبدکه به رشد کمی و کیفی گیاهان گلخانه ای کمک می کند


سیستم پایش حفاظتی و دوزینگ دی اکسید کربن، یکی از دستگاه های نوین مورد استفاده در گلخانه هاست که به رشد بیشتر گیاهان و افزایش کمی و کیفی محصولات گلخانه ای کمک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، هم زمان با پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تأسیسات ساختمان و سیستم های سرمایشی و گرمایشی از دستاورد جدید یک شرکت دانش بنیان با عنوان پنل کنترلی پلنتا رونمایی شد.

این دستگاه در بهبود شـرایط گیاهان گلخانـه عملکـرد دوگانـه ای دارد.

به صورتی که نه تنهـا با افزایـش غلظـت CO2 موجود در محیـط گلخانـه موجـب رشـد کمی و کیفـی محصـولات خواهـد شد، بلکـه جهـت تامیـن گرمـای گلخانـه در فصـول سـرد سـال، نیـز میتوانـد مـورد اسـتفاده قرار گیـرد.

از مهمترین ویژگی های دسـتگاه می تـوان بـه افزایـش فتوسـنتز و در نتیجـه افزایـش رشـد گیاهـان و همچنیـن کاهـش انتشـار آلاینـده کربن دی اکسـید بـه محیـط زیسـت با اسـتفاده بهینـه از آن در جهـت تامین منبـع انرژی مـورد نیاز رشـد گیاهـان، اشـاره کرد.

گیاهـان طـی فرآینـد فتوسـنتز، آب و کربـن دی اکسـید موجـود در محیـط را بـه کمک نور خورشـید بـه گلوکـز و اکسـیژن تبدیـل می کنند؛ سـپس از گلوکز تولیدشـده به عنـوان منبع تامیـن انـرژی جهـ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک دستاورد جالبدکه به رشد کمی و کیفی گیاهان گلخانه ای کمک می کند

یک دستاورد جالبدکه به رشد کمی و کیفی گیاهان گلخانه ای کمک می کند