مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 07:252023-10-10سياسي

حمایت از «ازدواج جوانان» و طرح «جوانی جمعیت» در اولویت فعالان حوزه وقف باشد


نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مدیرکل و جمعی از هیئت امنا و اصحاب وقف گفت: واقفان بر اساس نیازهای روز جامعه اقدام به وقف کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی مجیدی، مدیرکل و جمعی از هیئت امنا و اصحاب وقف اوقاف و امور خیریه استان قزوین که به مناسبت هفته وقف انجام شد، اظهار کرد: در باب وقف باید گفت اصولاً وقف یک مسئله کاملاً عقلانی و منطبق با فطرت انسانی است، لذا وقتی به تاریخ وقف نگاه می کنیم نه تنها در دوران اسلام و ظهور پیامبر خاتم (ص)، بلکه صدها سال قبل از آن هم رد پای وقف را می توانیم در اماکن دینی ببینیم.

وی ادامه داد: این ها نشان از عقلانی بودن و منطبق با فطرت انسانی بودن وقف است، برای اینکه هر انسانی حتی اگر مسلمان هم نباشد می آید حساب می کند من یک ثروت، سرمایه، خانه و زمینی دارم، می خواهم این سرمایه بماند نه اینکه هدر شود، حس می کند اگر می خواهم این چنین باشد باید این سرمایه از یک طریقی به خدا وصل شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدا خیلی خوب این چیزها را تحویل می گیرد و در آیه 96 سوره نحل می فرماید مَا عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ ، یعنی (آنچه پیش شماست تمام می ‏شود و آنچه پیش خداست پایدار است)، خداوند در این آیه می فرمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از «ازدواج جوانان» و طرح «جوانی جمعیت» در اولویت فعالان حوزه وقف باشد

حمایت از «ازدواج جوانان» و طرح «جوانی جمعیت» در اولویت فعالان حوزه وقف باشد