مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 12:052023-10-21اقتصادي

طلای سبز خراسان رضوی و مشکلات پیش رو


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از پسته، به عنوان طلای سبز نام برد و گفت: طی سال های اخیر این محصول به خصوص در شهرستان مه ولات، همواره با چالش ها و فراز و فرودهای بسیاری مواجه بوده است.

- احمد نادری در حاشیه سفر به شهرستان مه ولات، در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه آب، مهمترین مشکل بخش کشاورزی است، افزود: با توجه به برنامه های دولت سیزدهم در سالی که مزین به شعار مهار تورم، رشد تولید شده است، توجه به ارتقاء بهره وری و رشد تولید محصولات با مزیت صادراتی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی از پسته به عنوان طلای سبز نام برد و اظهار کرد: طی سال های اخیر این محصول به خصوص در شهرستان مه ولات، همواره با چالش ها و فراز و فرودهای بسیاری مواجه بوده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، نوسانات جوی و تغییر شرایط اقلیمی و همچنین شرایط مدیریتی در باغات توسط بهره برداران را از جمله چالش ها و فراز و فرودهای این محصول برشمرد و توضیح داد: پایین بودن میانگین عملکرد در واحد سطح به واسطه محدودیت های روز افزون منابع تولید آب و خاک و از سویی قیمت تمام شده محصول تولیدی از مهمترین مسائلی است که ادامه بهره برداری از این ثروت ملی را تهدید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلای سبز خراسان رضوی و مشکلات پیش رو

طلای سبز خراسان رضوی و مشکلات پیش رو