مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 09:412023-09-27اقتصادي

دستورالعمل معبر مرزی هنگه ژال بانه سریع تر اجرایی شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، کمال خدری در دومین جلسه ساماندهی مبادلات مرزی استان کردستان اظهار داشت: بازگشایی بازارچه های مرزی خواسته به حق مردم بانه است.

وی گفت: از روزی که بازارچه هنگه ژال بازگشایی شده است، شور و نشاطی در مردم ایجاد شده اما متاسفانه تاکنون با گذشت 14 روز از این اتفاق دستورالعمل اجرایی بازگشایی معبر ابلاغ نشده و این موضوع ناامیدی را به وجود آورده است.

خدری با تاکید بر اینکه باید هر چه سریع تر دستورالعمل اجرایی بازارچه انجام شود، افزود:  مردم از این وضعیت گلایه دارند و خواهان ساماندهی و اجرای دستور العمل هستند.

فرماندار بانه در ادامه گفت: در گذشته از مدیریت این معبر سو استفاده شده لذا نیاز است که مدیریت بازارچه مشخص شود.

وی اضافه کرد: بازگشایی معبر هنگه ژال برای 20 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت و به صورت غیرمستقیم نیز تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.

  فرماندار مریوان نیز در این جلسه گفت: در زمان بازگشایی بازارچه ها عملاً مرزنشین فعالیتی ندارد و کسانی به نیابت از آنها فعالیت می کنند اما چون خود فرد بیکار است ممکن است انگیزه کولبری و حواشی مربوط به آن ایجاد شود  اسماعیل احمدی به ضرورت حل مشکلات معابر کولبری و ساماندهی آن تاکید کرد و افزود: در گذشته عدم هماهنگی بسیاری بین متولیان معبر دیده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستورالعمل معبر مرزی هنگه ژال بانه سریع تر اجرایی شود

دستورالعمل معبر مرزی هنگه ژال بانه سریع تر اجرایی شود