مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 20:402023-10-16اجتماعي

جلوه هایی از مسیر ریلی راه آهن شمال


بیست و سوم مهرماه 1306 اولین کلنگ ساختمان راه آهن سراسری در تهران، یعنی محل فعلی ایستگاه راه آهن تهران به زمین زده شد.

طول راه آهن شمال 382 کیلومتر بوده و علاوه بر این شامل 28 کیلومتر خط انشعابی بندر امیرآباد و همچنین در کل 91 کیلومتر خطوط فرعی (شامل 5/43 کیلومتر .

- بیست و سوم مهرماه 1306 اولین کلنگ ساختمان راه آهن سراسری در تهران، یعنی محل فعلی ایستگاه راه آهن تهران به زمین زده شد.

طول راه آهن شمال 382 کیلومتر بوده و علاوه بر این شامل 28 کیلومتر خط انشعابی بندر امیرآباد و همچنین در کل 91 کیلومتر خطوط فرعی (شامل 5/43 کیلومتر خط تجاری و 5/47 کیلومتر خط مانوری) است.

در بخش بندی های جدید راه آهن، از ایستگاه بنکوه تا ایستگاه گلوگاه جز راه آهن شمال یک محسوب می شود که وجود کوه ها، دشت ها و پل ها با معماری خاص و زیبایی های طبیعی اش، مسیر ریلی را دو چندان کرده است.

پرونده راه آهن سراسری ایران (موسوم به راه آهن شمال - جنوب)، به طول حدود 1400 کیلومتر سوم مرداد 1400 در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو (UNESCO) به عنوان بیست و پنجمین میراث فرهنگی ملموس و نخستین میراث صنعتی کشورمان در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.

این گزارش بعد از ثبت جهانی راه آهن سراسری ایران، در طول یک سال گذشته از ایستگاه بنکوه تا ایستگاه گلوگاه راه آهن شمال کشور به تصویر کشیده شده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوه هایی از مسیر ریلی راه آهن شمال

جلوه هایی از مسیر ریلی راه آهن شمال