مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 08:552023-10-07اقتصادي

برنامه هفتم بزنگاه اقتصاد ایران است/ کنترل تورم؛ مهمترین عامل در آرامش اقتصادی


یک کارشناس اقتصادی و مدرس دانشگاه، یکی از بهترین بزنگاه های برنامه ریزی در اقتصاد ایران را تدوین برنامه هفتم دانست و گفت: اگر در قانون برنامه، - برنامه هفتم بزنگاه اقتصاد ایران است/ کنترل تورم؛ مهمترین عامل در آرامش اقتصادی ایسنا/گیلان یک کارشناس اقتصادی و مدرس دانشگاه، یکی از بهترین بزنگاه های برنامه ریزی در اقتصاد ایران را تدوین برنامه هفتم دانست و گفت: اگر در قانون برنامه، سیاست های پولی، مالی و مالیاتی درست تدوین شود، طبیعتا در یک برنامه میان مدت پنج ساله تورم قابل کنترل است.

هادی حق شناس در گفت وگو با ایسنا، با بررسی مسائل مختلف در اقتصاد ایران، اظهار کرد: در مسائل اقتصادی ایران این مطرح است که چرا رشد اقتصادی منجر به افزایش اشتغال مناسب نمی شود، چرا جذب سرمایه گذاری نداریم، چرا فضای سوداگری و دلالی در اقتصاد ایران رونق دارد یا اینکه چرا بخش واقعی اقتصاد نحیف و بخش غیر واقعی اقتصاد بیشتر مورد توجه است.

وی در پاسخ به چرایی عدم رشد نقدینگی، یا تسهیلات بانکی و یا بخش تولید متناسب با ظرفیتی که در اقتصاد ایران وجود دارد، تصریح کرد: یکی از مسائل یا دلایل عمده و کلیدی، وجود تورم در اقتصاد ایران است.

این کارشناس اقتصادی و مدرس دانشگاه با بیان اینکه تورم یعنی افزایش سطح عمومی قیمت کالا و خدمات در طی یک سال، گفت: سه اصطل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه هفتم بزنگاه اقتصاد ایران است/ کنترل تورم؛ مهمترین عامل در آرامش اقتصادی

برنامه هفتم بزنگاه اقتصاد ایران است/ کنترل تورم؛ مهمترین عامل در آرامش اقتصادی