مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مهر 1402 ساعت 15:352023-10-20سياسي

برگزاری نخستین نشست کمیته رایزنی سیاسی میان تاجیکستان و ایران


نخستین نشست کمیته رایزنی سیاسی میان جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران به ریاست معاونین وزرای امور خارجه دو کشور برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نخستین نشست کمیته رایزنی های سیاسی میان جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران به ریاست صادق امامی و علی باقری معاونان وزرای امور خارجه دو کشور برگزار شد.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران که در رأس هیئتی به تاجیکستان سفر کرده است، در این نشست با اشاره به پیوندهای زبانی، فرهنگی، تاریخی و دینی دو کشور، ضمن استقبال از روند رو به رشد روابط در بخش های مختلف، بر اهمیت تعمیق و تقویت مناسبات دوجانبه و چندجانبه در خصوص موضوعات مورد علاقه و نگرانی های مشترک تأکید کرد.

بنابر اطلاعیه سفارت ایران در تاجیکستان، در نخستین نشست کمیته رایزنی های سیاسی دو کشور روند همکاری ها در بخش های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی، امنیتی و دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در خصوص رفع مشکلات و موانع پیشبرد مناسبات دوستانه و برادرانه دو کشور تبادل نظر صورت گرفت.

همچنین در خصوص همکاری های دو کشور در چارچوب سازمان ها و مجامع منطقه ای و بین المللی مانند سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، سازمان همکاری شانگهای، سازمان همکاری اسلامی ابراز رضایت و بر تداوم حمایت ها از مواضع یکدیگر تأکید شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نخستین نشست کمیته رایزنی سیاسی میان تاجیکستان و ایران

برگزاری نخستین نشست کمیته رایزنی سیاسی میان تاجیکستان و ایران