مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 07:452023-10-02اجتماعي

افزایش 10 برابری تعداد دانشگاه های کشور نسبت به اوایل انقلاب


رییس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی با بیان اینکه باید بین دانشگاه با واحدهای دانشگاهی، مؤسسات آموزشی پژوهشی و مؤسسات آموزش عالی تفاوت قائل باشیم، - علی باقر طاهری نیا رییس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: در فضای عمومی جامعه برخی متصورند که تعداد دانشگاه های ما بسیار زیاد است اما باید بین دانشگاه با واحدهای دانشگاهی، مؤسسات آموزشی پژوهشی و مؤسسات آموزش عالی تفاوت قائل باشیم.

وی افزود: در حال حاضر در کشور 224 دانشگاه وجود دارد و اول انقلاب این تعداد 26 دانشگاه بود که نسبت به دانشگاه های اول انقلاب 10 برابر شده است.

  رییس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: اگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، مؤسسات آموزشی پژوهشی و آموزش عالی را به صورت مجزا حساب کنیم 2 هزار و 290 دانشگاه می شود که این تعداد درست نیست.

در اصل باید بگوییم 2 هزار و 290 واحد و مؤسسه و دانشگاه داریم که این عدد، عدد بالایی در کشور نیست.

  * تعداد دانشگاه های کشور نسبت به اول انقلاب 10 برابر شده است طاهری نیا خاطرنشان کرد: عدد واقعی مان برای دانشگاه ها 224 و برای مؤسسات دانشگاهی و مؤسسات آموزش عالی 2 هزار و 290 است و جالب است که تعداد دانشگاه ها نسبت به اول انقلاب و تعداد واحدهای دانشگاهی نیز 10


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 10 برابری تعداد دانشگاه های کشور نسبت به اوایل انقلاب

افزایش 10 برابری تعداد دانشگاه های کشور نسبت به اوایل انقلاب