مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 13:052023-09-25اقتصادي

اجرای طرح سایبان برای اولین بار در استان یزد


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از اجرای طرح سایبان بر روی زمین های کشاورزی با هدف افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، افزایش بهره وری،صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از آفتاب سوختگی گیاه خبر داد.

- ایسنا/یزد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از اجرای طرح سایبان بر روی زمین های کشاورزی با هدف افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، افزایش بهره وری،صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از آفتاب سوختگی گیاه خبر داد.

محمد علی حاتمی زاده با بیان اینکه سایبان ها را می توان برای محافظت از اغلب محصولات باغی از جمله میوه ها، نشاءها، سبزی ها و انواع جالیز در مناطق گرم یا معتدل گرم مورد بهره برداری قرار داد، ذکر کرد: با توجه به این که اجرای این طرح در کشور بیشتر در باغات صورت می گیرد، در حال حاضر نیز در مزارع سبزی، صیفی و جالیز در حال افزایش است.

وی افزود: طرح سایبان برای اولین بار به صورت پایلوت در سطحی به متراژ شش هزار متر مربع از باغات زرد آلو شهرستان ابرکوه اجرا شده است که سرمایه ای بالغ بر 15 میلیارد ریال با زمینی به مساحت 9 هزار مترمربع برای ایجاد آن اختصاص داده شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: با توجه به چالش های موجود از قبیل خشکسالی و تغییر اقلیم، فرسایش بستر کشت و عوامل خسارت زا، توسعه کشت های محافظت شده با net ها و سایبان برای تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح سایبان برای اولین بار در استان یزد

اجرای طرح سایبان برای اولین بار در استان یزد