مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 13:252023-10-15بين الملل

پروژه شکست خورده


به نظرنمی آید آن گونه که رسانه های غربی تبلیغ می کنند، عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و عربستان آسان باشد، زیرا عربستان بنا به دلایلی توان این کار را ندارد و رژیم صهیونیستی با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می کند.

- فارس پلاس، سیدرضا صدرالحسینی در یادداشتی نوشت: معامله عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی در صورتی که انجام شود، توانایی جو بایدن، رییس جمهور آمریکا را برای مقابله با ادعاهای احتمالی دونالد ترامپ، رقیبش در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا بیشتر می کند اما باید توجه کرد این معامله بهای سنگینی برای همه طرف های آن یعنی بایدن و دولت آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و نیز رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد داشت.

این توافق بسیارپیچیده تر از توافقی است که میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی امضا شد و مستلزم اعطای امتیازات جدی از سوی همه طرف هاست؛ به ویژه درباره دو موضوع حساس که یکی مربوط به فلسطین و دیگری برنامه هسته ای در منطقه است.

پیامدهای این توافق شکست خورده یا ناقص بسیار سنگین است و به همین دلیل باید بایدن در روند عادی سازی روابط ریاض و تل آویو تجدیدنظر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه شکست خورده

پروژه شکست خورده