مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 12:202023-10-22اقتصادي

چین دوم در دامن اراضی شالیزاری گیلان


پرورش راتون امسال در حدود 75 هزار هکتار از شالیزارهای استان انجام شده که پیش بینی می شود تا حدود 70 هزار تن شلتوک از پرورش این محصول به دست آید.

- ایسنا/گیلان رییس جهاد کشاورزی گیلان گفت: پرورش راتون امسال در حدود 75 هزار هکتار از شالیزارهای استان انجام شده که پیش بینی می شود تا حدود 70 هزار تن شلتوک از پرورش این محصول به دست آید.

صالح محمدی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: برداشت راتون(برنجِ چینِ دوم) در 15 هزار هکتار از شالیزارهای استان گیلان انجام شد که 20 درصد از اراضی شالیزاری زیر پرورش راتون را شامل می شود.

وی با تشریح مزایای پرورش راتون، تصریح کرد: هزینه های تولید پرورش راتون نسبت به محصول نخست کمتر است و بعد از برداشت برنج با یک مرحله آبیاری و استفاده از کودهای اوره و پتاس می توان این محصول را به دست آورد.

محمدی با اشاره به مستعد بودن برخی از اراضی شالیزاری و شرایط آب و هوایی استان برای پرورش راتون، از شالیکاران استان خواست تا در سال های آینده برای پرورش محصول راتون اقدام کنند و گفت: برداشت راتون در شهرستان های استان تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین دوم در دامن اراضی شالیزاری گیلان

چین دوم در دامن اراضی شالیزاری گیلان