مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 16:202023-09-30سياسي

سپاه ماهواره های سنگین تر در مدار زمین قرار می دهد


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال 1395 تصمیم به فعالیت در عرصه پرتاب های فضایی گرفت و تاکنون 3 ماهواره در مدار قرار داده است اما این تازه ابتدای راه فضایی سپاه است و پرتاب های سنگین تر و مرتفع تری در دستورکار است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - تسنیم نوشت: سومین نسخه از ماهواره نور (با نام نجم) توسط پرتابگر قاصد که هر دو متعلق به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اند، در هفته گذشته با موفقیت پرتاب شد و در مدار قرار گرفت، این پرتاب برای اولین بار در حضور جمعی از افراد غیرنظامی شامل دانش آموزان و دانشجویان انجام شد که علاوه بر اطمینان دست اندرکاران به اجرای موفق، تجربه بسیار خوبی برای نوجوانان و جوانان علاقه مند به این حوزه بود.

دیروز تا پیش از ورود بازیگر جدید به عرصه فضایی کشور یعنی نیروی هوافضای سپاه، برنامه فضایی کشور بر دوش ماهواره برهای ساخت سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود.

این مجموعه تا پیش از سال 1399 ماهواره بر دو مرحله ای سوخت مایع سفیر-1 و دو مرحله ای سوخت مایع سیمرغ (سفیر-2) را توسعه داده بود.

سفیر-1 به گفته سخنگوی بخش فضایی وزارت دفاع موفقیت نسبی 50 درصدی داشت و توانسته بود از بهمن 1387 ماهواره های امید، رصد-1، نوید علم و صنعت و فجر را با موفقیت در مدار قرار دهد و به همین میزان عملکرد نام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سپاه ماهواره های سنگین تر در مدار زمین قرار می دهد

سپاه ماهواره های سنگین تر در مدار زمین قرار می دهد