مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 12:502023-10-09پزشكي

شیوع آنفلوانزا در خوزستان از کرونا پیشی گرفت


میزان ابتلا به آنفلوانزا در خوزستان چهار برابر کرونا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، دکتر پژمان بختیاری نیا رییس مرکز بهداشت خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به اینکه پاییز فصل بیماری های تنفسی است، شاهد افزایش موارد ابتلا به این بیماری ها و مراجعه ها به بیمارستان ها و مراکز درمانی هستیم.

وی افزود: در هفته قبل، از هر 10 نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی در خوزستان، پنج نفر براساس آزمایش ها و نمونه گیری های انجام شده، به آنفلوانزا و کووید-19 مبتلا بودند.

بختیاری نیا با بیان اینکه موارد شناسایی شده آنفولانزا چهار برابر کرونا است، ادامه داد: درحال حاضر با شیوع هر دو بیماری آنفلوانزا و کووید-19 مواجه هستیم، ولی افراد مبتلا به آنفلوانزا به مراتب بیشتر است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه فراوانی کل مبتلایان به آنفلوانزا در دو هفته اول مهرماه دو برابر کل مبتلایان در شهریورماه بوده است، اضافه کرد: باتوجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، از عموم مردم خواهشمندیم توصیه های بهداشتی و خودمراقبتی را رعایت کنند تا از شیوع بیش از پیش عفونت های حاد تنفسی پیشگیری شود.

وی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و خودمراقبتی گروه های پرخطر از جمله؛ سالمندان بالای 60 سال، زنان باردار، مبتلایان به بیماری های زمینه ای،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع آنفلوانزا در خوزستان از کرونا پیشی گرفت

شیوع آنفلوانزا در خوزستان از کرونا پیشی گرفت