مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 20:502023-10-14بين الملل

گنبدی که به نماد بی فرجامی ارض موعود مبدل شد


اگرچه بعد از عملیات اخیر حماس و طوفان الاقصی، نفوذپذیری سیستم دفاعی، اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی و متحدان و حامیانش، یکی از سنگین ترین تلفات را روی دست تل آویو گذاشت، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: نام ها، اتفاقی انتخاب نمی شوند؛ به ویژه برای زمانی که قرار است علاوه بر دلالت بر یک مفهوم یا کارکرد مشخص، بار معنایی یک نماد یا سمبل را هم به دوش بکشد؛ لذا نمی توان از انتخاب کلمه گنبد برای سیستم دفاعی و ضدموشکی بر فراز سرزمین های اشغالی فلسطین به راحتی گذشت.

گنبدی ضد موشک، ضد راکت و ضد توپخانه که اسراییل و متحدانش به اعتبار سیستم های پیشرفته دفاعی آن را با پسوند آهنین عجین کرده اند؛ زیرا می تواند مانند یک چتر فولادین، نفوذناپذیر و البته نامریی، موشک ها، راکت ها و سایر تهدیدات هوایی را شناسایی، رهگیری و در هوا منهدم کند.

  گنبد آهنین اگرچه بخش مهمی از زرادخانه رژیم صهیونیستی به شمار می آید، اما از یک دهه پیش تلاش شد از آن به عنوان یکی از عناصر هویت بخش به جامعه ای استفاده شود که ماهیتی نامشروع دارد و چه تعبیری بهتر از گنبد آهنین می توانست این هویت جعلی  را ذیل یک تعبیر و تصویر مذهبی یعنی گنبدی بر فراز ارض موعود برای حفاظت از قوم برگزیده ، تطهیر کند؟ اما اهمیت پسوند این عبارت یعنی آهنین نیز به اندازه کلمه ابتدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنبدی که به نماد بی فرجامی ارض موعود مبدل شد

گنبدی که به نماد بی فرجامی ارض موعود مبدل شد