مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 12:352023-10-12سياسي

رهایی: دانشگاه امیرکبیر رتبه 362 را در بین دانشگاه های دنیا دارد


سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه های ایران زمانی در رتبه بندی های بین المللی، در میان هزار دانشگاه اول هم حضور نداشتند، اما الان در 2 رتبه بندی معتبر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علیرضا رهایی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با حرکت دانشگاه ها به سمت صنایع و نزدیکی با صنایع مهم کشور نیاز ها به صورت مشترک تعریف می شود و در قالب طرح ها در مسیر حرکت می کنند.

خوشبختانه در کنار فعالیت هایی که انجام شده انجام طرح های کلان را هم داشته ایم، ما جایگاه علمی خوبی را در سطح دنیا کسب کردیم و در طبقه بندی ها یک زمانی دانشگاه های کشور در هزار دانشگاه اول حضور نداشتند، اما الان در دو طبقه بندی در بین دانشگاه های دنیا رتبه 362 را کسب کردیم.

رهایی ادامه داد: ابتدا زیر هزار بودیم و سپس زیر 500 آمدیم و حالا در رتبه 362 هستیم و به همین ترتیب در بسیاری از سطح بندی ها جایگاه علمی خوبی را کسب کردیم و تعدادی از همکاران ما جزء دانشمندان پراستناد در دنیا قرار گرفتند و 22 نفر از این جمع از اساتید در دانشگاه امیرکبیر هستند.

وی افزود: سعی کردیم شاخص ها را به صورت مرتب بهبود دهیم، شاخص نسبت استاد به دانشجو و شاخص های مربوط به امکانات و تجهیزات کارگاهی است، البته در کنار تمام محدودیت هایی که برای مراکز علمی موجود است، به خصوص در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهایی: دانشگاه امیرکبیر رتبه 362 را در بین دانشگاه های دنیا دارد

رهایی: دانشگاه امیرکبیر رتبه 362 را در بین دانشگاه های دنیا دارد