مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 12:002023-10-14اجتماعي

نامه رییس انجمن روانشناسی به 20 وزیر برای چه بود؟


رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت:نامه برای ملاقات حضوری به 20 وزیر نوشتیم که از جمله وزیر آموزش و پرورش است تا بتوانیم به دوره پیش دبستانی تا معلمان خدمات روانشناسی ارائه بدهیم .

- علی فتحی آشتیانی، رییس سازمان روانشناسی و مشاوره در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره اینکه وضعیت روان جامعه ایرانی چگونه است؟ حدود 20 تا 30 درصد افراد جامعه نیاز به خدمات روانشناختی دارند که تمرکز آن در وهله اول افسردگی، اضطراب، وسواس و ترس است.

وی ادامه داد: افرادی که مشکلات جدی دارند و تحت عنوان اختلالات سایکوتیک هستند؛ مثل اسکیزو فرنی، این افراد شیو ع کمتری دارند؛ مثلا یک تا 2 درصد جامعه را تشکیل می دهند و این افراد مشکلات جدی دارند و مخاطب روانپزشکان هستند.

رییس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: اما افرادی که به ما رواشناسان مراجعه می کنند 20 تا 30 درصد هستند که طیف وسیعی از مشکلات روانشناختی دارند؛ با تمرکز بیشتر روی افسردگی و در کنار آن اضطراب.

آشتیانی در باره اینکه چه برنامه ای برای ساماندهی وضعیت روانی جامعه دارید؟ ، بیان داشت: مهمترین برنامه بیمه خدمات روانشناسی است؛ چون درصد قابل توجهی از جامعه به علت بالا بودن تعرفه روانشناسی فرصت استفاده از این خدمات را ندارند و باید به کمک رسانه ها بحث بیمه را جا بیندازیم تا همه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه رییس انجمن روانشناسی به 20 وزیر برای چه بود؟

نامه رییس انجمن روانشناسی به 20 وزیر برای چه بود؟