مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 11:052023-10-04بين الملل

اما و اگرها درباره سفر احتمالی اردوغان به عراق


در پی انتشار اخباری مبنی بر آماده شدن رییس جمهوری ترکیه برای سفر به عراق، چند مسئول عراقی اعلام کرده اند که انجام این سفر در گرو حل و فصل مشکلات موجود میان دو کشور در زمینه های مختلف است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک مقام عراقی در دفتر نخست وزیر عراق در این باره اعلام کرد که سفر رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه به بغداد در گرو پرونده های پیچیده ای میان دو کشور است که هیچ توافقی درباره آنها حاصل نشده است.

وی در گفت وگو با روزنامه العربی الجدید افزود: سفر هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در ماه اوت به بغداد با هدف هموار کردن مسیر سفر اردوغان به عراق انجام شد.

برای این سفر یک برنامه کاری یکپارچه وجود داشت که شامل حرکت وی از بغداد به بصره به همراه محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برای گذاشتن سنگ بنای پروژه جاده توسعه بود که بصره را به ترکیه متصل می کند.

وی همچنین تصریح کرد: این سفر همچنان در دستور کار دو کشور قرار دارد، اما منوط به توافق بر سر پرونده های مربوط به حزب کارگران کردستان، خواسته آنکارا از عراق مبنی بر تروریستی اعلام کردن این گروه، از سرگیری صادرات نفت عراق به بندر جیهان ترکیه و مسئله آب است.

در همین حال، یک نماینده پارلمان عراق نیز در این باره اظهار کرد: بر سر پرونده های مذاکرات مربوط به حزب کارگران کردستان و مبارزه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اما و اگرها درباره سفر احتمالی اردوغان به عراق

اما و اگرها درباره سفر احتمالی اردوغان به عراق