مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 19:422023-10-11بين الملل

وحشت کاخ سفید از بحران سازی نتانیاهو


مقام های آمریکایی نسبت به بحران سازی های نخست وزیر رژیم صهیونیستی در غزه نگران هستند.

واشنگتن در پشت پرده معتقد است گام های کنونی و آتی وی و ارتش این رژیم می تواند به جای نوار غزه، - فارس پلاس؛ حنیف غفاری در یادداشتی نوشت: گرچه مناسبات سیاسی  واشنگتن و تل آویو در دوران حضور همزمان جو بایدن و بنیامین نتانیاهو چندان مساعد  به نظر نمی آید، اما عملیات طوفان الاقصی به تشدید مذاکرات و لابی گری های دوطرفه آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف کنترل صحنه و مواجهه با عملیات موفقیت آمیز فرزندان مقاومت منجر شده است.

در این میان، مواضع رسمی کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا از هم پوشانی راهبردی-تاکتیکی دو طرف در این معادله حکایت می کند، اما به نظر می آید بایدن نگرانی هایی نسبت به حماقت نتانیاهو و صهیونیستها دارد که نمی تواند آنها را کتمان کند.

به عبارت بهتر، روایتگری آمریکایی ها از هم پوشانی مطلق با تل آویو در مواجهه با عملیات طوفان الاقصی لزوماً آن چیزی نیست که  در مواضع رسمی ادعا می شود.

به تازگی تارنمای آمریکایی آکسیوس  اعلام کرد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رییس جمهور آمریکا گفت، تل آویو چاره ای جز آغاز عملیات زمینی در غزه ندارد و اکنون (در موضع ضعف) نمی تواند در زمینه وضعیت صدها اسیر صهیونیست در غزه با حماس وارد مذاکرات غیر مستقیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وحشت کاخ سفید از بحران سازی نتانیاهو

وحشت کاخ سفید از بحران سازی نتانیاهو