مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 17:452023-10-18سياسي

استاندار: آبیاری نوین در کشاورزی خراسان شمالی توسعه یابد


استاندار خراسان شمالی با اهمیت ویژه به موضوع توسعه آبیاری های نوین، گفت: با توسعه آبیاری های نوین و مصرف درست آب می توانیم در سطح کشور افزایش راندمان را شاهد باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در آیین تقدیر از کشاورزان نمونه استان اظهارکرد: در ادامه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در استان، تاکید می شود که خراسان شمالی باید قطب کشاورزی و دامپروری کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه در چارچوب قوانین به دنبال این هستیم که کمترین فشار به بدنه کشاورزی وارد شود، گفت: برخی موارد هم در حوزه کشاورزی اجتناب ناپذیر است.

استاندار خراسان شمالی با اهمیت ویژه به موضوع توسعه آبیاری های نوین، افزود: با توسعه آبیاری های نوین و مصرف درست آب می توانیم در سطح کشور افزایش راندمان را شاهد باشیم.

حسین نژاد با اشاره به اینکه 92 درصد آب در بخش کشاورزی، 6 درصد صنعت و 2 درصد در بخش شرب مصرف می شود، اظهار داشت: اگر از سیستم های نوین آبیاری با مطالعه و تخصص استفاده کنیم سبک های نوین راندمان کشت را افزایش خواهیم داد که این امر مستلزم آموزش نحوه مصرف درست آب است.

وی بر استفاده از ایده ها و تجربه های جدید در توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: بذر و کود مناسب و بهره مندی از تجربیات موفق منجر به افزایش راندما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار: آبیاری نوین در کشاورزی خراسان شمالی توسعه یابد

استاندار: آبیاری نوین در کشاورزی خراسان شمالی توسعه یابد