مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 08:452023-09-28سياسي

از مفهوم واقعی پزشک خانواده فاصله داریم


عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران، بر توسعه عدالت در سلامت تاکید کرد و گفت: از تمامی روش ها و راهکارهای اساسی در جهت منافع مردم استفاده خواهیم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، علیرضا اعرابی، در آیین دومین اجلاس مدیران منطقه 6 سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه جایگاه پزشک خانواده در صدر برنامه سلامت عمومی کشور قرار گیرد، اظهار داشت: توجه به جایگاه پزشک خانواده و نظام مراقبت اولیه عمومی باید در صدر برنامه های سلامت کشور قرار گیرد.

عضو هیأت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران افزود: از طرح ها و پروژه های موجود سازمان همچون پرداخت هزینه های بیماران خاص و صعب العلاج و پرداخت هزینه های درمان ناباروری در جهت حمایت از مردم استفاده می شود.

اعرابی با بیان اینکه در بخش پزشک خانواده با شاخص ها فاصله داریم افزود: از مفهوم واقعی پزشک خانواده فاصله داریم و در این خصوص کارهای مقدماتی باید انجام شود.

وی اذعان داشت: یکی از آفت هایی که نظام سلامت درگیر است مراقبت اولیه در نظام ارائه خدمات نیست چرا که آنقدر خدمات به سمت تخصصی و فوق تخصصی پیش رفته است که مفهومی به عنوان پزشک خانواده کم رنگ شده است.

اعرابی بیان کرد: اکنون تعریفی که از سلامت داریم، مشکلات جسمی، رفاه اجتماعی و سلامت روانی است اما باید فراتر از این موضوعات نگاه جدی به سلامت او


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مفهوم واقعی پزشک خانواده فاصله داریم

از مفهوم واقعی پزشک خانواده فاصله داریم