مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 14:152023-10-11اقتصادي

نیروگاه منتظر قائم سالانه 60 میلیون مترمکعب آب مصرف می کند


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت: نیروگاه منتظر قائم با حفاری 10 حلقه چاه، بخش زیادی از سفره های زیرزمینی دشت کرج و فردیس را برداشت می کند.

- ایسنا/البرز مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت: نیروگاه منتظر قائم با حفاری 10 حلقه چاه، بخش زیادی از سفره های زیرزمینی دشت کرج و فردیس را برداشت می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، داود نجفیان روز چهارشنبه 19 مهرماه در نشست شورای حفاظت از منابع آبی البرز که در استانداری برگزار شد؛ با اشاره به اینکه برخی صنایع البرز مصرف آب بسیار بالایی دارند، اظهار کرد: یکی از این صنایع نیروگاه منتظر قائم است که به تنهایی سالانه 60 میلیون متر مکعب آب مصرف می کند.

وی ادامه داد: در واقع نیروگاه منتظر قائم با حفاری 10 حلقه چاه، بخش زیادی از سفره های زیرزمینی دشت کرج و فردیس را برداشت می کند.

نجفیان گفت: این نیروگاه برای کاهش مصرف آب مصرفی خود باید استفاده از تجهیزات کم آب بر و بازچرخانی پساب را در اولویت قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی شهرک های صنعتی البرز هم از آب غیر مجاز استفاده می کنند، گفت: این ظرفیت در البرز وجود دارد که تا 70 درصد آب مورد نیاز صنایع از محل پساب تامین شود که در این زمینه دیوان محاسبات برای تکالیف دستگاه ها در البرز ورود کرده و اقداماتی را انجام خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه منتظر قائم سالانه 60 میلیون مترمکعب آب مصرف می کند

نیروگاه منتظر قائم سالانه 60 میلیون مترمکعب آب مصرف می کند