مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 13:202023-10-14بين الملل

چرا نتانیاهو مجبور به تشکیل کابینه اضطراری شد؟


مقام های مصری اعلام کردند، درباره برنامه ریزی مقاومت فلسطین برای وقوع عملیاتی بزرگ به طرف صهیونیستی هشدار داده بودند، اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی توجهی به اخطار نکرده بود.

- فارس پلاس، دیگر رسانه ها - راهبرد معاصر نوشت: در تاریخ رژیم صهیونیستی جنگ، مبدأ بسیاری از تغییرات مهم سیاسی بوده است.

قریب به 50 سال پیش هنگامی که صهیونیست ها در روز یوم کیپور از سوی ارتش های سوریه و مصر غافلگیر شدند، بسیار از محافل داخلی رژیم صهیونیستی از کفایت نداشتن گلدا مایر سخن به میان آوردند.

با حمله برق آسای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به عمق سرزمین های اشغالی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان مقصر اصلی این شکست تاریخی در رسانه های عبری معرفی شده است.

 وی به عنوان بالاترین مقام اجرایی در تل آویو مسئول بررسی گزارش های امنیتی و پیشگیری از انواع تهدیدات، به ویژه از سمت نیروهای مقاومت است.

در چنین شرایطی بی بی قصد دارد با تقسیم مسئولیت میان کابینه مستقر و مخالفان، بار مسئولیت را از دوش خود بردارد و در جریان بازرسی های کمیته حقیقت یاب رژیم تنها مقصر رخدادهای فعلی و آتی نباشد.

برخی کارشناسان معتقدند، یکی از دلایل آغاز نشدن حمله زمینی ارتش به باریکه غزه، تأخیر در اعلام شکل گیری کابینه اضطراری از سوی نتانیاهو و بنی گانتز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا نتانیاهو مجبور به تشکیل کابینه اضطراری شد؟

چرا نتانیاهو مجبور به تشکیل کابینه اضطراری شد؟