مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 11:102023-10-11سياسي

پرونده بانک های متخلف به قوه قضاییه ارسال می شود


مجلس بر حسب وظیفه نظارتی ، نه تنها به تذکر اکتفا نمی کند بلکه مجلس در ارسال پرونده بانک های متخلف به قوه قضاییه نیز پیگیر خواهد بود.

- امروزه فعالیت بانک ها و چالش های ناشی از آن به قدری حاد شده که به یکی از مشکلات جدی کشور تبدل شده است ، به طوری که نبود نهادهای نظارتی، بانک ها از نهادهای مالی تبدیل به بنگاه های اقتصادی شده اند که این عملکردشان در تضاد با قانون اساسی است.

شهریور سال97 بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیات دولت به موضوع بنگاهداری بانک ها اشاره کردند و در همان زمان به تیم اقتصادی دولت وقت تصریح کردند که جلوی بنگاهداری بخش بانکی را بگیرید.

با گذشت حدود پنج سال از این موضوع، نه تنها بنگاهداری بانک ها کاهش نیافته، بلکه اموال مازادی که قرار بود واگذار شود نیز همچنان در اختیار این بخش است.

شهباز حسن پور نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا با اشاره به عزم جدی مجلس و قوه قضاییه برای اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت : بانک ها با کار بنگاه داری رقیب بخش خصوصی هستند و اگر بخواهیم وضعیت اقتصاد کشورمان بهبود پیدا کند و تبدیل به اقتصاد مردمی شود ، بانک ها باید از بنگاه داری خارج شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده بانک های متخلف به قوه قضاییه ارسال می شود

پرونده بانک های متخلف به قوه قضاییه ارسال می شود