مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 14:552023-09-23بين الملل

تحلیلگر مصری: اسراییل نگران بازگشت روابط ایران و مصر است


یک عضو شورای امور خارجه مصر می گوید بازگشت روابط تهران و ریاض به حالت عادی فضا را برای بازگشت روابط ایران و مصر مثبت تر کرده و اسراییل نگران عادی شدن روابط دیپلماتیک تهران و قاهره است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ایمن سلامه عضو شورای امور خارجه مصر، شامگاه جمعه، در گفت و گو با روزنامه العربی الجدید رژیم صهیونیستی را یکی از موانع موجود در مسیر عادی شدن روابط تهران و قاهره دانست.

ایمن سلامه در این باره گفت: عادی سازی و بازگردانی روابط دیپلماتیک مصر و ایران به علت وجود موانع و چالش هایی آسان نیست که مهم ترین آن ها عبارت است از: اختلافات سیاسی و امنیتی .

عضو شورای امور خارجه مصر اضافه کرد: قاهره و تهران به مسائل سیاسی و امنیتی منطقه مانند مسئله فلسطین و اوضاع سوریه، یمن و عراق نگاه متفاوتی دارند .

او در ادامه بیان می کند: هم مصر و هم ایران به دنبال تقویت نفوذ منطقه ای خود هستند.

بر سر نفوذ منطقه ای درگیری وجود دارد چراکه هم مصر و هم ایران به دنبال گسترش نفوذ منطقه ای خود هستند و این مسئله ممکن است به درگیری این دو کشور در برخی مناطق مانند منطقه خلیج [فارس] بیانجامد .

سلامه در عین حال اشاره کرد: یکی از موانعی که در مسیر عادی سازی روابط وجود دارد، ترس و نگرانی اسراییل از بازگشت روابط دیپلماتیک مصر و ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگر مصری: اسراییل نگران بازگشت روابط ایران و مصر است

تحلیلگر مصری: اسراییل نگران بازگشت روابط ایران و مصر است