مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 07:002023-10-16اقتصادي

افزایش سطح زیر کشت باغات پسته در نهاوند


مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند از افزایش سطح زیر کشت باغات پسته این شهرستان برای سال زراعی جدید خبر داد و گفت: امسال افزایش 10 هکتار دیگر در دستور کار قرار دارد.

- منیژه کیانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه سطح باغات زیر کشت پسته نهاوند 150 هکتار است که کار برداشت محصول هفته گذشته پایان یافت افزود: با توجه به کم آب بر بودن پسته و استقبال باغداران از آن، امسال افزایش 10 هکتار دیگر باغ پسته در دستور کار قرار دارد.

وی اجرای این برنامه را در راستای طرح حمایت از توسعه باغات عنوان کرد و افزود: مدیریت جهاد کشاورزی در تامین نهال و نظارت در احداث باغات، مشارکت لازم را خواهد داشت.

مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در راستای حمایت از باغداران حداکثر تا 70 درصد هزینه خرید نهال و به ازای هر اصله حداکثر تا مبلغ 40 هزار تومان به بهره برداران پرداخت می شود.

وی نظارت این مدیریت در اجرای توسعه باغ ها را مهم خواند و افزود: به منظور اجرای مطلوب طرح، لازم است خرید نهال از سوی بهره برداران از نهالستان های دارای کد اقتصادی و دارای مجوز گواهی سلامت و مشخصات استاندارد صورت گیرد در غیر این صورت هزینه ای به آنان پرداخت نخواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سطح زیر کشت باغات پسته در نهاوند

افزایش سطح زیر کشت باغات پسته در نهاوند