مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 14:252023-10-02سياسي

دستور تشکیل کارگروه برای افزایش اختیارات استانداران


رییسی در این دیدار مشکلات ساختاری در نظام اجرایی و تمرکز بیش از حد اختیارات در پایتخت را مانع بزرگ برای حل مسائل استان ها خواند و کارگروهی را مامور بررسی تمرکززدایی و چگونگی واگذاری برخی اختیارات لازم به استانداران کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، رییس جمهور در جلسه با استانداران بر عزل سریع برخی مدیران ناکارآمد در استان ها که باعث نارضایی مردم شده اند، تأکید کرد.

در ادامه نشست های ماهانه رییس جمهور با استانداران، شب گذشته جمعی از استانداران با ابراهیم رییسی دیدار کردند.

در این جلسه استانداران قم، سمنان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، ایلام، زنجان، خراسان شمالی، خوزستان، هرمزگان و بوشهر ضمن ارائه گزارشی از فرصت های استان های محل ماموریت خود، برخی چالش ها و موانع پیش روی توسعه و یا مدیریت اجرایی در سطح ملی و یا استانی را تبیین کردند.

ناکافی بودن اختیارات استانداران برای اداره امور و تمرکز اختیارات در مرکز، موانع قانونی در نظام بروکراسی برای مدیریت بهتر منابع، مشکلات برخی واحدهای تولیدی و معدنی و مناطق آزاد در استان ها، موانع محیط زیستی در مسیر توسعه استان ها، تصمیمات معطل مانده در استان ها به ویژه در موضوع مولدسازی و موانع ایجاد شده برای تجارت مرزی و رونق گردشگری از اهم مشکلاتی بود که استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور تشکیل کارگروه برای افزایش اختیارات استانداران

دستور تشکیل کارگروه برای افزایش اختیارات استانداران