مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 09:152023-10-03اقتصادي

مهم ترین مزیت اقتصاد دیجیتال و لزوم دو برابر شدن سهم آن در کشور


اقتصاد دیجیتال که چند سالی است در ایران همانند سایر کشورها مورد توجه قرار گرفته است، مزیت های فراوانی به همراه دارد که می توان به شناسایی فرصت های شغلی جدید و کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد.

- اقتصاد دیجیتال که چند سالی است در ایران همانند سایر کشورها مورد توجه قرار گرفته است، مزیت های فراوانی به همراه دارد که می توان به شناسایی فرصت های شغلی جدید و کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اقتصاد دیجیتال (Digital Economy) مجموعه ای از فعالیت های اقتصادی مبتنی بر فناوری های دیجیتال است که در آن فناوری های دیجیتال، اصلی ترین عامل ایجاد ارزش برای افراد، سازمان ها و جامعه است.

اقتصاد دیجیتال با به کارگیری ابزارهای دیجیتال مانند اینترنت، دستگاه های هوشمند و فناوری های نوین نظیر بلاکچین، اینترنت اشیا، فضای ذخیره سازی و محاسبات ابری و هوش مصنوعی رویه های مرسوم را متحول ساخته است.

در ایران هم چند سالی است که به اقتصاد دیجیتال توجه ویژه می شود و دولت سیزدهم هم تمهیداتی برای این حوزه در نظر گرفته شده است.

اقتصاد دیجیتال فضای بکری است که می تواند مشاغل زیادی را برای کشور ایجاد کند و فقط بحث هزینه ها نیست و در حال حاضر یکی از حوزه های جدیدی که می تواند شرایط جدید را برای افزایش اشتغال فراهم کند، فضای مجازی و استفاده از اقتصاد دیجیتال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین مزیت اقتصاد دیجیتال و لزوم دو برابر شدن سهم آن در کشور

مهم ترین مزیت اقتصاد دیجیتال و لزوم دو برابر شدن سهم آن در کشور