مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 10:302023-10-15فرهنگي

باید ناباورانه بنویسیم ! داریوش مهرجویی به قتل رسید


خبر شوک آمیز و تلخ قتل داریوش مهرجویی و همسرش در کابوس شبانه 23 مهر ماه را باورمان نیست، ای کاش صبح از خواب بیدار می شدیم و به جای آنکه خبر تلخ رفتن خالق «گاو»، - خبر شوک آمیز و تلخ قتل داریوش مهرجویی و همسرش در کابوس شبانه 23 مهر ماه را باورمان نیست، ای کاش صبح از خواب بیدار می شدیم و به جای آنکه خبر تلخ رفتن خالق گاو ، هامون ، اجاره نشین ها را می دیدیم، خودمان را کنار سینما فلسطین در سیل جمعیتی پیدا می کردیم که در انتظار تماشای سنتوری در جشنواره بودیم اما گویا خبر درست است و باید ناباورانه از کارنامه سینمایی یکی از بنیانگذاران موج نو سینمای ایران بنویسیم.

آذر ماه سال 1400 به بهانه تولد داریوش مهرجویی با او تماس گرفتیم، او که آخرین فیلمش لامینور در اردیبهشت ماه سال 1401 اکران شد، هنوز خاطرات تلخ توقیف سنتوری را یادآوری می کرد.

مهرجویی در طول بیش از نیم قرن فیلمسازی، علاوه بر خلق شخصیت های ماندگار در سینما، بازیگرانی را با فیلم هایش به سینمای ایران معرفی کرده که هر کدام یا ستاره شدند یا مسیری تازه پیش رویشان باز شد؛ مثل عزت الله انتظامی، خسرو شکیبایی، بیتا فرهی، علی مصفا و لیلا حاتمی.

آثار او در سال های دور وقتی که شرکت در جشنواره های جهانی این چنین مرسوم نشده بود، در جشنواره های معتبری مثل ونیز، برلین، کن، شیکاگو و توکیو شرکت د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید ناباورانه بنویسیم ! داریوش مهرجویی به قتل رسید

باید ناباورانه بنویسیم ! داریوش مهرجویی به قتل رسید