مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 09:052023-10-02اقتصادي

بومگردی ها عامل تقویت جامعه محلی و رونق اقتصاد روستایی


مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: راه اندازی و فعالیت بومگردی ها در روستاها، عامل تقویت جامعه محلی و رونق اقتصادی روستاها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، محمد جواد ساوری در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در راستای سیاست اصلی دولت مبنی بر محرومیت زدایی روستاها و مناطق کم برخوردار، سیاست اداره کل میراث استان،پرداخت تسهیلات بانکی به پروژه های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است.

وی تصریح کرد: اولویت ما در ایجاد زیرساخت های گردشگری، روستاها است و در روستاها اقامتگاه های بومگردی به دلیل ایجاد چرخه اشتغال با سرمایه گذاری اندک در اولویت قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: کلیدواژه استاندار گلستان در ایجاد اشتغال،تقویت جوامع محلی بر محور معیشت روستاها است و بومگردی ها عاملی برای تقویت جامعه محلی و رونق اقتصادی روستاها است .

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت های خرد گردشگری همچون بومگردی ها به دلیل زودبازده بودن، از سیاست های اصلی این اداره کل است و تلاش داریم تا از سرمایه گذاران این بخش حمایت کنیم.

ساوری گفت: براین اساس در هفته گردشگری، اقامتگاه بومگردی در روستای زندان چال مینودشت با حجم سرمایه گذاری 15 میلیارد ریال و اشتغال دو نفر به بهره برداری رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بومگردی ها عامل تقویت جامعه محلی و رونق اقتصاد روستایی

بومگردی ها عامل تقویت جامعه محلی و رونق اقتصاد روستایی