مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 10:252023-09-25اجتماعي

راهکارهایی برای آموزش کودکان اوتیستیک


کودکان با نیازهای ویژه، بخشی از دانش آموزانی هستند که هم زمان با آغاز سال تحصیلی در مدارس عادی مشغول به تحصیل می شوند که شرایط خاص آنها نیازمند توجه بیشتری از طرف معلم دارد و در این بین، - ایسنا/اصفهان کودکان با نیازهای ویژه، بخشی از دانش آموزانی هستند که هم زمان با آغاز سال تحصیلی در مدارس عادی مشغول به تحصیل می شوند که شرایط خاص آنها نیازمند توجه بیشتری از طرف معلم دارد و در این بین، گروه اُتیسم، خاص تر از دیگران هستند.

طاهره رعیت، یک کارشناس اختلال یادگیری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اُتیسم یک اختلال عصبی، رشدی است و افراد اُتیستیک، با پنج چالش روبرو هستند، اولین آن مشکل در ارتباط است که می تواند از عدم درک مکالمه تا گفتن و انجام کارهایی که دیگران آن را نادرست یا کاملاً توهین آمیز می دانند، متغیر باشد.

وی افزود: مشکلات سازماندهی کارها و رفتار، دومین مشکل است که شامل تعیین هدف و برنامه ریزی است و می تواند برای کودکان اُتیستیک دشوار و طاقت فرسا باشد که این موضوع باید در مدرسه مورد توجه معلم و کادر آموزشی قرار بگیرد.

این کارشناس اختلال یادگیری افزود: اجرای برنامه منظم که مهم ترین بخش آموزش مدرسه است، شامل به خاطر سپردن و انجام کارهای روزانه، مراقبت از خود و پیروی از یک برنامه بدون یادآوری می تواند به علت مشکلات حافظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهایی برای آموزش کودکان اوتیستیک

راهکارهایی برای آموزش کودکان اوتیستیک