مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 09:502023-09-30سياسي

دعوت ترکمنستان از کشورهای ترک برای حمایت از تأسیس شورای امنیت آسیای مرکزی


مدیر مرکز مطالعات استراتژیک موسسه روابط بین الملل وزارت خارجه ترکمنستان در نشستی با نمایندگان کشورهای عضو و ناظران سازمان کشورهای ترک خواستار حمایت از ایجاد شورای امنیت آسیای مرکزی وابسته به سازمان ملل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، شیری شیری اف مدیر مرکز مطالعات استراتژیک مؤسسه روابط بین الملل وزارت خارجه ترکمنستان در نشستی با نمایندگان کشورهای عضو و ناظران سازمان کشورهای ترک خواستار حمایت از ایجاد شورای امنیتی در آسیای مرکزی وابسته به سازمان ملل متحد، شد.

وی طی این نشست توجه شرکت کنندگان را به افزایش تلاش ها برای تثبیت وضعیت در افغانستان و ایجاد شرایط برای دستیابی به وفاق ملی از طریق ارائه کمک های اقتصادی و بشردوستانه، جلب کرد.

شیری اف در ادامه ضمن تاکید ویژه بر چشم انداز استفاده از مزیت های رقابتی سازمان کشورهای ترک در شکل گیری کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی جدید و مسیرهای انرژی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر یک از کشورهای عضو این سازمان توانایی تبدیل شدن به یک مرکز لجستیکی بزرگ را دارند و این امر امکان ایجاد شبکه ای برای حمل و نقل بار بین اروپا و آسیا را فراهم می کند.

بنابر تاکید وی، تجربه ارتباط کشورهای عضو سازمان کشورهای ترک می تواند به سازوکاری موثر برای ایجاد بسترهای منطقه ای و جهانی برای ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت ترکمنستان از کشورهای ترک برای حمایت از تأسیس شورای امنیت آسیای مرکزی

دعوت ترکمنستان از کشورهای ترک برای حمایت از تأسیس شورای امنیت آسیای مرکزی