مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 09:152023-10-16اقتصادي

صادرات ماهیان سردآبی کهگیلویه و بویراحمد به نام سایر استان ها به خارج کشور


22 هزار تن ماهی سردآبی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود که برخی ها ظرفیت صادرات دارد اما محصولات استان به نام سایر استان ها صادر می شود .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، 271 مزرعه پرورش ماهی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که با توجه به چهار هزار و 77 مزرعه پرورش ماهی در کشور 6.

6 درصد مزارع پرورش ماهیان کشور در این استان است که 446 مزرعه فعال بوده است.

سالانه 22 هزار تن ماهی سردآبی از این مزارع تولید می شود که 10 درصد ماهی قزل آلای مورد نیاز کشور در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود که پس از لرستان و چهارمحال و بختیاری رتبه سوم تولید ماهیان سردآبی کشور در اختیار این استان است و نشان می دهد ظرفیت صادرات ماهی با کیفیت این استان به خارج از کشور فراهم است.

عزیزالله جعفری یکی از فعالان حوزه شیلات گفت: 100 تن ماهی استان کهگیلویه و بویراحمد به نام سایر استان ها به کشورهای کویت، امارات، عراق و روسیه ارسال شد.

وی از مسوولان خواست با توجه به ظرفیت صادرات ماهیان سردآبی زمینه برای صادرات ماهی قزل آلای تولید استان به نام خود استان و از گمرک کهگیلویه و بویراحمد به خارج کشور فراهم شود.

عزیزی با اشاره به نقش زنجیره ارزش در بخش شیلات و گیاهان دارویی گفت: مسوولان همه همت خود را برای ایجاد زنجیره ارزش بخش شیلات و گیاهان دارویی به کار بگیرند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات ماهیان سردآبی کهگیلویه و بویراحمد به نام سایر استان ها به خارج کشور

صادرات ماهیان سردآبی کهگیلویه و بویراحمد به نام سایر استان ها به خارج کشور