مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 14:052023-10-19بين الملل

چین از وتوی قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه توسط آمریکا ابراز تاسف کرد


​سخنگوی وزارت امور خارجه چین به خبرنگاران گفت: «پکن از مانع ایجاد شده توسط ایالات متحده برای تصویب پیش نویس قطعنامه ای در شورای امنیت با موضوع فلسطین بسیار ناامید شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ چین روز پنجشنبه از تصمیم ایالات متحده برای وتوی قطعنامه شورای امنیت که از سوی برزیل با هدف برقراری آتش بس بشردوستانه در غزه پیشنهاد شده بود، ابراز تاسف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین به خبرنگاران گفت: پکن از مانع ایجاد شده توسط ایالات متحده برای تصویب پیش نویس قطعنامه ای در شورای امنیت با موضوع فلسطین بسیار ناامید شده است.

آمریکا با چه بهانه ای قطعنامه آتش بس در غزه را وتو کرد؟ آمریکا یک قطعنامه شورای امنیت که خواستار وقفه بشردوستانه در درگیری شدید بین اسراییل و حماس شده بود وتو کرد، چرا که به گفته لیندا توماس گرینفیلد سفیر دائم آمریکا در سازمان ملل، متن این قطعنامه حق اسراییل برای دفاع از خود را به رسمیت نشناخته بود.

به نوشته یورونیوز، 12 عضو از 15 عضو شورا به پیش نویس این قطعنامه که توسط برزیل تهیه شده بود رأی مثبت دادند، در حالی که روسیه و بریتانیا رأی خود را به عنوان ممتنع ثبت کردند.

ایالات متحده تنها عضو شورای امنیت سازمان ملل بود که به این قطعنامه رأی منفی داد، هرچند همین رای برای رد آن کافی بود از این رو که آمریکا به عنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین از وتوی قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه توسط آمریکا ابراز تاسف کرد

چین از وتوی قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه توسط آمریکا ابراز تاسف کرد