مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 07:352023-10-04اقتصادي

رییس دانشگاه تهران: برای رسیدن به خودکفایی منتظر منابع مالی دولتی نیستیم


باید در دانشگاه به روش های مولدتری فکر کنیم تا بتوانیم عدم اتکا به منابع دولتی را محقق کنیم چرا که برای اجرای برنامه هایمان منتظر منابع مالی دولتی نیستیم.

- سیدمحمد مقیمی رییس دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره خودکفایی این دانشگاه بدون استفاده از بودجه دولتی و درآمدزایی گفت: منابع مالی که دولت در اختیار دانشگاه ها قرار می دهد محدود است.

باید بگویم آنچه که از دولت به عنوان منابع مالی دریافت می کنیم تقریباً صرف پرداخت حقوق و دستمزد اساتید و کارکنان می شود که البته این بودجه عمومی در برخی مواقع حتی کفاف حقوق ها را هم نمی دهد و بعضی از ماه ها با کمبود منابع مالی مواجه می شویم و ناچاریم از درآمدهای اختصاصی برای حقوق استفاده کنیم.

* باید به خودمان متکی باشیم وی افزود: وقتی شعار دانشگاه کارآفرین می دهیم و مکرراً از استقلال دانشگاه صحبت می کنیم، باید مقداری نیز به خودمان متکی باشیم.

باید در این زمینه گام های مهمی برداریم و به حکمرانان کشورمان این اطمینان را بدهیم که دانشگاه ها واقعاً توانایی این را دارند که منابع مالی خود را به صورت مستقل تأمین کنند، بدون اینکه به سیستم های دولتی متکی باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس دانشگاه تهران: برای رسیدن به خودکفایی منتظر منابع مالی دولتی نیستیم

رییس دانشگاه تهران: برای رسیدن به خودکفایی منتظر منابع مالی دولتی نیستیم