مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 11:402023-10-05بين الملل

کشف تابوت استثنایی یک زن


باستان شناسان با کاوش در فرانسه تابوت 1800ساله متعلق به زنی را پیدا کرده اند که از موقعیت اجتماعی ویژه ای برخوردار بوده است.

- باستان شناسان با کاوش در فرانسه تابوت 1800ساله متعلق به زنی را پیدا کرده اند که از موقعیت اجتماعی ویژه ای برخوردار بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از لایوساینس، باستان شناسانی که در یک گورستان باستانی واقع در شمال شرقی فرانسه مشغول کاوش بودند، یک تابوت دان رومی مُهر و موم شده و غارت نشده را پیدا کردند که قدمت آن به قرن دوم میلادی بازمی گردد.

به گفته باستان شناسان به نظر می رسد که بقایای یک زن اشراف زاده در این تابوت دفن شده است.

این تابوت که از جنس سنگ آهک ساخته شده است، با استفاده از هشت گیره فلزی مُهر و موم شده بود و محتوای آن زیر یک درپوش ضخیم سنگی به وزن 770 کیلوگرم مخفی شده بودند.

باستان شناسان برای مشاهده آنچه که درون این تابوت دان قرار داده شده است، ابتدا از اشعه ایکس-ری استفاده کردند و سپس دوربین کوچکی را درون محفظه فرستادند و از این روش بقایای اسکلت انسان و اشیاء مخصوص خاکسپاری را مشاهده کردند.

دستیار علمی و مدیر فنی موسسه ملی تحقیقات باستان شناسی فرانسه، این اکتشاف را کاملا استثنایی توصیف کرد، چراکه این نخستین باری است که مقبره ای کشف شده است که دست نخوره و غارت نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف تابوت استثنایی یک زن

کشف تابوت استثنایی یک زن