مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 05:052023-10-01فرهنگي

بیشتر به حفظ آیین ها فکر می کنیم تا نوآوری در آنها


کارگردان نمایش «مغروق ماهی» در نظر گرفتن بخش دانشجویی را در دل جشنواره نمایش های آیینی سنتی، اتفاقی خوب و فرصتی برابر برای دانشجویان کشور دانست.

- کارگردان نمایش مغروق ماهی در نظر گرفتن بخش دانشجویی را در دل جشنواره نمایش های آیینی سنتی، اتفاقی خوب و فرصتی برابر برای دانشجویان کشور دانست.

علی رضایی راد که با نمایش مغروق ماهی در بخش دانشجویی بیست و یکمین جشنواره آیینی و سنتی حضور دارد، در گفتگویی با ایسنا، خواستار نگاه ویژه به این رویداد شد و بر برگزاری این جشنواره به صورت سالانه تاکید کرد.

او با بیان این که جشنواره آیینی و سنتی بیشتر به حفظ آیین ها کمک می کند، اضافه کرد: متاسفانه در این رویداد شاهد آثار تکراری هستیم و این نشان دهنده این است که ما برای حفظ آیین تلاش می کنیم ولی برای رشد این گونه ها مثل تعزیه، شبیه خوانی و نمایش های روحوضی تلاشی صورت نگرفته است.

رضایی راد از این که هنوز جشنواره آیینی و سنتی به عنوان دغدغه ای جدی برای نسل جدید تبدیل نشده است، ابراز تاسف کرد و افزود: اگر به اهمیت این مقوله پی برده می شد، شاهد گنجاندن بخشی از این گونه نمایشی در جشنواره های دانشجویی بودیم، در حالی که همچنان، تنها پیشکسوتان به اهمیت آن واقف اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشتر به حفظ آیین ها فکر می کنیم تا نوآوری در آنها

بیشتر به حفظ آیین ها فکر می کنیم تا نوآوری در آنها