مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 13:202023-10-02پزشكي

انجام هفتمین پیوند کبد غرب کشور در چهارمحال و بختیاری


سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به انجام هفتمین عمل پیوند کبد در چهارمحال و بختیاری، گفت: عمل پیوند کبد یکی از سخت ترین و پیچیده ترین عمل های جراحی است که از ابتدای امسال با راه اندازی این بخش با بروزترین تجهیزات و نیروهای فوق تخصص .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، رسول رحیمی با اشاره به انجام یازدهمین عمل اهدای عضو سال جاری در چهارمحال و بختیاری، گفت: اسماعیل اسدی جوان 27 ساله اهل روستای امیرآباد شهرستان کیار بر اثر سانحه تصادف در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد بستری شده بود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: پس از تایید مرگ مغزی وی از سوی پزشکان، خانواده این بیمار با ایثار و بخشش رضایت به اهدای عضو دادند.

وی افزود: صبح امروز یازدهمین عمل جداسازی اعضای بیمار مرگ مغزی طی سال جاری در چهارمحال و بختیاری انجام شد و به دنبال جداسازی اعضا، کبد وی در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد به خانم 21 ساله هم استانی پیوند زده شد که با انجام این عمل جراحی هفتمین پیوند کبد در غرب کشور به ثبت رسید.

رحیمی با بیان اینکه کلیه های این بیمار نیز جهت پیوند به بیماران نیازمند عضو به شیراز ارسال شد، اضافه کرد: هم اکنون حدود 80 نفر در چهارمحال و بختیاری در صف انتظار دریافت عضو هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام هفتمین پیوند کبد غرب کشور در چهارمحال و بختیاری

انجام هفتمین پیوند کبد غرب کشور در چهارمحال و بختیاری