مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 09:512023-10-01اقتصادي

نهضت ملی مسکن چه میزان از گیلانیان را خانه دار می کند؟


خبرگزاری فارس- حمیدرضا دنیادیده؛ دولت برای کاهش قیمت مسکن، طرحی را با نام طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار داد؛ طرحی که اجرای پروژه های ساخت وساز خانه های واحد آپارتمان و ویلایی را از طریق وام دهی، واگذاری زمین مجانی و معافیت مالیات شرکت های تعاونی های مسکن را دنبال می کرد.

  سهم 104 هزار واحدی گیلان از نهضت ملی مسکن  طبق برنامه دولت قرار است چهار میلیون واحد مسکن در کشور طی چهار سال ساخته شود که از این تعداد 108 هزار واحد قرار بود در استان گیلان در قالب طرح ملی مسکن به متقاضیان واگذار شود.

  صرف نیمی از درآمد مردم برای تأمین سرپناه  در برخی از شهرها، بیش از 50 درصد درآمد خانوار برای تهیه مسکن و اجاره بها هزینه می شود و برای برخی نیز صاحب خانه شدن به گفته وحید قربانی، مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور، ممکن نیست اما درعین حال دولت مصمم است تا همه اقشار مختلف مردم بتوانند صاحب خانه شوند.

  مسکن، آرزویی تقریباً دست نیافتنی در گیلان  در استان گیلان نیز بسیاری از مردم به ویژه زوج های جوان حتی آرزوی خانه دار شدن هم نمی کنند.

برخی از آن ها که تمام هست و نیست خود را سرمایه کرده و برای خانه دار شدن ثبت نام کرده اند، تعدادشان قابل توجه است؛ اما اینکه دولت چقدر قادر است به تعهدات خود عمل کند را باید تا پایان اجرای برنامه منتظر ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهضت ملی مسکن چه میزان از گیلانیان را خانه دار می کند؟

نهضت ملی مسکن چه میزان از گیلانیان را خانه دار می کند؟