مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 08:552023-09-30دانش

برگزاری کارگاه «تحلیل تصاویر و داده های نجومی به وسیله گنواسترو»


کارگاه «تحلیل تصاویر و داده های نجومی به وسیله گنواسترو» با همکاری انجمن علمی نجوم و اخترفیزیک دانشگاه شیراز، انجمن نجوم ایران و از سوی رصدخانه ابوریحان بیرونی برگزار می شود.

- برگزاری کارگاه تحلیل تصاویر و داده های نجومی به وسیله گنواسترو کارگاه تحلیل تصاویر و داده های نجومی به وسیله گنواسترو با همکاری انجمن علمی نجوم و اخترفیزیک دانشگاه شیراز، انجمن نجوم ایران و از سوی رصدخانه ابوریحان بیرونی برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، این کارگاه دوم و سوم آبان ماه، با هدف آشنایی با آخرین روش های آشکارسازی و تفکیک اجرام در تصاویر، و استخراج اطلاعات علمی برگزار می شود.

این کارگاه در قالب آموزش و تصویر برداری و نحوه آشکارسازی اجرام در تصاویر نجومی اجرا خواهد شد که در کارگاه مقدماتی افراد با تصویربرداری نجومی، فرمت های تصاویر نجومی، داده کاهی، اصول اولیه آشکارسازی و نرم افزارهای مورد نیاز آشنا می شوند.

سپس به صورت عملی با تلسکوپ و سی سی دی به داده گیری از برخی اجرام سماوی می پردازند تا با نکات مختلف و قالب های تصاویر آشنایی پیدا کنند.

در کارگاه روز دوم شرکت کنندگان به روش های دقیق تر آشکارسازی، تفکیک سازی اجرام در تصاویر و نحوه تشخیص سیگنال و نوفه از یکدیگر در تصاویر نجومی و به صورت عملی آشنا خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری کارگاه «تحلیل تصاویر و داده های نجومی به وسیله گنواسترو»

برگزاری کارگاه «تحلیل تصاویر و داده های نجومی به وسیله گنواسترو»